xSunkissed Ga voor mij J Lynn

Boekrecensie – Ga voor mij

Ik kan helemaal verdwijnen in een goed boek, leef mee met de hoofdpersonen, denk mee met hun beslissingen en voel wat zij voelen. Toen ik nog in Nederland was las ik zowat elke avond en gingen er ook meerdere boeken doorheen per maand. Hier in Spanje heb ik erg weinig tijd om te lezen, maar inmiddels heb ik het boek Ga voor mij van J. Lynn uit.  Is dit boek een aanrader? Vandaag vertel ik er meer over.

De voorkant van het boek laat al zien dat het boek een spannend tintje heeft en dat komt in het verhaal ook zeker terug. De hoofdpersoon uit dit boek is de negentienjarige Teresa – Tess voor vrienden. Teresa heeft als droom om professioneel danseres te worden, ze is flink op weg als ze een blessure oploopt. Even lijkt het goed te komen, maar dan gebeurt er weer iets waardoor haar droom in 1x uit elkaar spat. Ze moet nu een hele andere keuze maken, ze kan zich niet meer focussen op het dansen, dat is haar toekomst niet meer. Maar dat is niet het enige wat Tess aan haar hoofd heeft. Ze heeft net een relatie achter de rug waar ze liever niet aan terug denkt en ze heeft een crush op Jase, de beste vriend van haar broer Cam. En dat is natuurlijk een beetje een no-go.. In het verleden hebben ze al eens gezoend maar daar is nooit meer over gesproken. Tess heeft zelfs geen idee wat Jase hier over denkt, en Cam, die weet natuurlijk van niks.

Ga voor mij recensie xSunkissed

Tess woont samen met een huisgenoot waar in het verhaal ook nog iets mee gebeurd wat veel impact heeft. Ik wil niet teveel spoilers in dit artikel plaatsen, maar het is echt een goed boek om in weg te duiken. Omdat ik niet zoveel tijd had heb ik er langer over gedaan dan ik wilde, maar ik was afhankelijk was de wachtmomenten op het vliegveld hahaha.

Het boek heeft veel spannende momenten, dat je je echt afvraagt hoe het verder gaat, hoe Tess hier uit gaat komen. En daarbij heeft ook Jase een flinke ‘rugzak’ met dingen uit het verleden. Zijn leven was ook lang niet altijd makkelijk en dat beïnvloedt de relatie tussen Tess en Jase ook. Steeds als je denkt, ja nu gaat het goed, happy end, dan gebeurd er weer iets en gaat het verhaal de andere kant op. Het blijft je meeslepen.

Zullen ze aan het eind van het verhaal samen zijn of blijft Jase de beste vriend van Cam en Tess alleen maar ‘het zusje van’? Ik ga het niet verklappen, daar moet je het boek zelf voor lezen.

Het boek kost €14,99 en is verkrijgbaar in de boekhandel.

Misschien vinden jullie dit boek ook leuk!