Boekrecensie Misschien ooit xSunkissed

Boekrecensie – Misschien ooit

Nu ik na het verhuizen en wennen bij mijn nieuwe baan eindelijk weer de rust had om in de avond lekker op de bank te kruipen ben ik begonnen in een nieuw boek. Misschien Ooit van Colleen Hoover. Ik had nog niet eerder een boek van haar gelezen dus ik was niet bekend met haar schrijfstijl. Ben je benieuwd wat ik van dit boek vind? Lees dan snel verder!

”Er zijn van die momenten waarop het leven niet gaat zoals je had gehoopt. Daar kan Sydney over meepraten. Op de avond van haar tweeëntwintigste verjaardag belandt ze met een gebroken hart in de binnentuin van het appartementencomplex waar ze woont. Ze is er net achter gekomen dat haar vriend het met een ander doet. Dat is dus einde relatie. Punt.

Sydney komt door een samenloop van omstandigheden terecht in een appartement aan de andere kant van de binnentuin. Daar woont ook Rudge, een singer-songwriter met een writer’s block. Met Sydneys hulp lukt het hem om langzamerhand weer liedjes te schrijven. Hun creativiteit bloeit op, en daarmee ook hun gevoelens voor elkaar. Maar Ridge heeft al een vriendin. Het kan dus niets worden tussen hem en Sydney. Of misschien toch, ooit?”

Colleen Hoover review xSunkissed

Bijzonder aan dit boek vond ik dat Ridge doof is, zelf ken ik geen dove mensen en daarom sta je er niet zo bij stil hoe dat voor deze mensen is. Dit boek gaf mij een andere kijk op hoe dove mensen luisteren, ook al gaat het boek daar niet om is het toch leuk meegenomen.

Aan het begin vond ik het een heerlijk boek, er waren geen problemen en alles verliep zo fijn. Sydney haar relatie was uit, wat rot voor haar was, maar ze zat goed op haar plek in het andere appartement en kon haar gevoel kwijt in de liedjes die ze met Ridge schreef. In muziek zit gevoel en zo ontwikkelde ze per ongeluk ook gevoelens voor elkaar, maar ondanks dat bleven ze open eerlijk tegen elkaar, want Ridge heeft een vriendin. Dan opeens krijgt het boek een wending dat Ridge en Sydney samen wat problemen doormaken in de vriendschap, ik vond dat stuk zo verdrietig! Je voelt de pijn van Ridge en Sydney gewoon! Ik wil jullie niet teveel spoilen, want anders is het minder leuk om het boek te lezen. De eerste helft van het boek blijft mijn favoriet, het tweede deel is zo anders en minder happy, en ik ben een happy reader. Ik lees spannende of goede boeken, maar ik hou niet van zielig en drama. Wat wel even het geval is, maar echt, als je daar niet van houdt is dit boek het alsnog helemaal waard om te lezen. Ik heb het boek in een paar avonden uit gelezen omdat ik er helemaal in mee ging en positief persoon als ik ben, ik wilde naar het happy end. Waar ik natuurlijk op hoopte.

Misschien ooit van Colleen Hoover is al te koop en kost €14,99, en om hem makkelijk te kunnen zoeken; ISBN 9789401905770

ps. Nog iets bijzonders aan dit boek, de liedjes die Ridge en Sydney schrijven kun je ook echt beluisteren op Youtube!

Disclaimer 2014 xSunkissed