Gezond tussendoortje of lunch

Vandaag heb ik een klein receptje voor jullie voor een gezond tussendoortje of als lunch. Het is niet veel werk en het is lekker en het vult.


Wat heb je nodig?

– 2 Crackers
– Een halve, rijpe avocado
– 1 Hardgekookt ei
– Humus
– Peper
Optioneel zout.

Men neme de crackers en smeert hier humus op, vervolgens verdeel je de rijpe avocado over de houmous. Dan snijd je het eitje in stukjes of plakjes en die verdeel je over de crackers. Ik doe er dan alleen peper op, omdat ons lichaam eigenlijk al teveel zout binnen krijgt door dingen als brood enzo. Maar dat kun je er natuurlijk ook opdoen.

Waarom is dit gezond?
Hummus zit vol met proteïne door de kikkererwten die erin zitten.
Avocado’s bevatten alle 18 essentiële aminozuren die het lichaam nodig heeft om eiwitten te vormen. Ook zijn ze voorzien van de goede vetten die je lichaam nodig heeft. En als laatste; de combinatie van voedingsstoffen die in avocado zit zorgt voor een krachtige ontstekingsremmende werking.
Eieren bevatten ijzer, choline, foliumzuur en de vitamines B2, B12, E en en ze zijn rijk aan alle essentiële aminozuren.
Best gezond tussendoortje of lunch lijkt me zo!

Eet smakelijk!

Reacties (1)

  1. Carla

    Klinkt lekker! Ik heb alleen nog nooit Humus egeproeft

Schrijf een reactie

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge