Gezonde shakes

2 Stuks fruit en 200 gram groente is het streven, toch heb je gewoon niet altijd tijd of zin om dat te eten. Toch heb je deze vitamines en dergelijke wel nodig. Daarom is een shake een makkelijke oplossing!

Het is goed om af te wisselen qua fruit en groente voor de verschillende vitamines, maar soms lust je niet alles. Dan is een shake ook een goeie oplossing. Ik heb voor jullie een aantal receptenvoor jullie, het enige wat je nodig hebt is een blender en natuurlijk de fruit en groentes die je gaat gebruiken.

Zelf vind ik een banaan/kiwi heel lekker, je gebruikt 1 banaan en 2 kiwi’s. Het is wel heel dik dan, je kunt hier water aan toevoegen, maar verse jus d’orange kan ook.

Je kunt ook groentes met fruit mixen, een bekende shake is sinaasappel met spinazie. In spinazie zit veel ijzer, wat dus heel gezond is. Neem 200 gram spinazie bladeren en voeg naar smaak sinaasappelen toe.

50 gram bosvruchten,diepvries of vers, dat mix je met een rijpe peer en een klein beetje yoghurt. Dan heb je een lekkere frisse shake.

1 grote appel, daar voeg je 1 perssinaasappel aan toe, goed mixxen. Vervolgens doe je daar nog 1 of 2 stengels bleekselderij bij en klaar!

Ik vind het leuk om gewoon wat te proberen, heb je alleen een appel en een komkommer in huis, probeer het gewoon! Voeg eventueel een beetje yoghurt of honing toe voor de smaak.Het beste is om verse groente en fruit te gebruiken maar je kunt ook diepvries gebruiken. Let wel op dat je dit soort shakes in een dag opdrinkt, anders bederft het! Bron afbeeldingen

Reacties (1)

  1. Anonymous

    Ik drink altijd shakes als ontbijt

Schrijf een reactie

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge