Reisleider Sunweb xSunkissed

#6 | Eerste week in Spanje

Jajaaaa, mijn eerste artikel uit Spanje over Spanje! Ik ben nu precies een week in het buitenland en meteen vanaf de eerste dag begon het werk al. Veel nieuwe dingen, maar erg leuk allemaal. Nu heb ik even tijd om jullie een update te geven.

Samen met mijn team vertrok ik zaterdag 11 april om 18:50 uur richting Barcelona, waar we dus aankwamen toen het donker was. We werden daar opgehaald met een busje en vertrokken richting Lloret de Mar. In deze stad staat een gebouw met meerdere appartementen voor reisleiders van Sunweb en Gogo. Het gebouw is echt super centraal, vanaf ons dakterras kijken we naar de zee. En vanaf de voordeur is het ook maar 75 meter naar het strand. Ons appartement zit ook dicht bij de hoofdstraat waar alle discotheken en bars zitten. Ik woon dus echt prima! De eerste avond zijn wij ook meteen uit geweest, een hele leuke avond gehad inclusief een VIP tafel met drankjes bij Discotheek Tropics. Perfecto!

xSunkissed Barcelona Sagrada Familia

De appartementen waren ook groter dan ik verwacht had. Ik deel het appartement met een jongen uit het team. Wij hebben een keuken, woonkamer, badkamer en mini halletje + gang en 3 slaapkamers en een doorgang naar een dakterras van de eerste verdieping. De slaapkamer is heel ruim, ik heb zelfs twee bedden die ik tegen elkaar heb gezet haha. In het appartement aan de andere kant van de hal zitten de drie andere meiden uit mijn team. We eten wel gesamelijk in de avond en overdag werken we natuurlijk samen. Gelukkig kunnen we het allemaal heel goed met elkaar vinden. Volgens mij heb ik elke dag wel een momentje buikpijn van het lachen.

Op dit moment zijn we druk bezig met voorbereidingen voor het seizoen, ik moet teksten schrijven en leren zodat ik die dingen kan vertellen aan gasten in de bus van het vliegveld naar de hotels (en weer terug natuurlijk). Maar ook de omgeving verkennen wat echt heel leuk is. We moeten natuurlijk bekend zijn in de stadjes waar onze gasten verblijven. Nadat we onze scooter hadden opgehaald zijn we op de scooters naar de stadjes gereden. Wel even wennen dat Spaanse scooteren, want voor scooterrijders zijn hier niet echt regels. Op de wegen rijdt iedereen, en op de vluchtstrook kun je scooters, maar ook fietsers en wandelaars tegenkomen. Als scooter kun je overal tussendoor zigzaggen hahaha. Ook de rotondes zijn hier een apart verhaal.

xSunkissed Calella

De eerste dag ben ik samen met twee meiden uit mijn team naar Calella, Pineda de Mar en Santa Susanna gegaan om daar de boel te verkennen. Waar liggen de hotels? Waar zitten pinautomaten, hoe ziet het strand eruit, zijn er markten, waar is het toeristenkantoor? Dat soort dingen zochten we uit.
Calella en Pineda de Mar zullen tijdens de mei vakantie mijn terrein zijn, en vooral Calella vond ik super mooi. We zijn naar de vuurtoren geweest en vanaf boven heb je een prachtig uitzicht over de stad. We zijn ook al naar Barcelona geweest, we deden daar een excursie die speciaal voor Sunweb klanten is; cruisen door Barcelona op beachcruisers! Op Instagram hebben jullie daar al een foto van gezien, maar het was zo leuk! Met de fiets kom je echt op plekken waar de tourbus niet komt, je fiets door verschillende wijkjes en de fiets fietst ook gewoon heel chill. We bekeken daarna de fonteinshow bij het Nationaal Paleis. Dit was ook meteen mijn eerste keer in Barcelona, maar voor het werk zal ik er heel regelmatig komen.

xSunkissed Fietstour Barcelona

Ik heb deze week natuurlijk veel meer gedaan, maar ik hou voor nu weer even op, want we gaan wat eten en vanavond uit. Om 00:00 uur ben ik namelijk jarig en dat gaan we vieren. Soon more – to be continued – hasta la vista allesssss.